چگونه محل تکسچر را با متریال vraylight mtl برای تصویر پشت پنجره صحیح تنظیم نماییم؟

در سری مطالب آموزش وی ری در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان رو با نحوه صحیح قرار دادن تکسچر اختصاص داده شده به صفحه پشت پنجره آشنا کنیم.

در صحنه های داخلی معماری بسیار متداول است که کادر رندر طوری در نظر گرفته شود تا پنجره هم داخل کادر باشد. بنابراین نیاز است تا برای پشت پنجره تصویری در نظر گرفته شود.

در دوره های آموزش تری دی مکس گروه vraylearn شما عزیزان با راهکار ها ی قرار دادن این تکسچر با روش های متفاوت در رندر آشنا میشوید اما در این مطلب با روش قرار دهی ان در روی صفحه آشنا خواهید شد.

کافیست تا یک plane رسم نمایید و تکسچر  مناسبی را نیز برای آن در نظر بگیرید .حال تکسچر رابر روی صفحه ترسیم شده اختصاص دهید برای انجام این کار میتوانید از دو روش استفاده نمایید :

1- انتخاب گوی حاوی تکسچر مربطه و نیز انتخاب plane و استفاده از آیکان assign to selected obj در پنجره متریال ادیتور.

2- انتخاب گوی حاوی تکسچر مربوطه و با کلیک و درگ آنرا روی حجم مورد نظر بیندازید .

دقت داشته باشید در صحنه های شلوغ روش اول پیشنهاد میشود چون با استفاده از روش دوم ممکن است سهوا متریال روی حجم دیگری بیفتد.

متریالی که تکسچر را روی آن قرار میدهید باید از نوع vray light mtl  باشد اما شدت آنرا باید بیشتر کنید . عدد مشخصی برای اینکار وجود ندارد و باید تست رندر گرفته شود تا اگر تشخیص داده شد نور این صفحه باید بیسشتر باشد ، شدت روشنایی متریال خود نورده vraylight mtl را افزایش دهید. دقت داشته باشید که افزایش بیش از حد روشنایی صفحه باعث میشود تکسچر روی آن دیده نشود و نیز کمبود روشنایی آن باعث میشود نور صفحه پشت پنجره هماهنگ با روشنایی محیط داخلی نباشد.

لذا تعیین عدد صحیح روشنایی متریال vraylight mtl نیازمند تست رندر های کافی و ارزیابی دقیق به کمک چشم کاربر خواهد بود.

مشکلی در اینجا بوجود می آید و آن این است که در پنجره های دید متریال خودنورده vraylight mtl دیده شده و تکسچر آن دیده نخواهد شد، پس چگونه محل قرار گیری تکسچر را روی سطح plane تعیین کنیم؟

برای انجام این کار به ترتیب زیر عمل نمایید:

1-یک گوی خام در متریال ادیتور انتخاب نمایید (ترجیحا گوی مجاور گوی دارای متریال vraylight mtl)

2-روی قسمت bitmap  در متریال vraylight mtl  راست کلیک کنید و گزینه copy instance را انتخاب نمایید ، حال به گوی خام برگردید و برای آن متریال vray mtl  را انتخاب نمایید و از قسمت diffuse تکسچر کپی شده را با راست کلیک و انتخاب گزینه paste instance در روی آن قرار دهید.

3-متریال vray mtl  را به صفحه اختصاص دهیدو با انجام اینکار در پنجره های ددی تکسچر قابل مشاهده است.(که البته این اختصاصی موقتی می باشد.)

4-یک مادیفایر uvw map  به plane اختصاص داده و روی ان در استک مادیفایر کلیک کنید تا به رنگ آبی در آید سپس به کمک دستور move تکسچر را روی ان جابجا کنید به صورتی که تکسچر در محل مناسب خود قرار گیرد.

5-سپس مجددا متریال vraylight mtl را به plane اختصاص دهید.

به این ترتیب توانستید تا با اختصاص موقتی یکvray mtl تکسچر را به محل خود منتقل نمایید و در آخر مجددا متریال vraylight mtl را اختصاص دهید. استفاده از این ترفند ها در دوره های آموزشی به صورت عملی آموزش داده خواهند شد و به هر چه واقعی تر شدن رندر های معماری شما کمک خواهد نمود.

موفق و موید باشید.

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.