آموزش vray phisical camera در تری دی مکس

آموزشvray phisical camera

پلاگین vary برای رقابت با نرم افزار تری دی مکس سعی در تکمیل امکانات خود داشته و دارد .بر همین ااس در قسمت مربوط به دوربین ها نیز ، دوربین هایی را قرار داده است مانند dome  و  phisiscal .

از تری دی مکس 2016 به بعد دوربین پر طرفدار vray phisical camera به تری دی مکس منتقل شده است با نام phisical و در قسمت مربوط به دوربین ها.

قرار دادن دوربین در صحنه بعنوان دومین مرحله تهیه رندر بعد از مدلسازی دارای اهمیت بالایی می باشد.
برای رسم دوربین فیزیکال وی ری دو راه وجود دارد :

1-رفتن به قسمت commond panel و انتخاب دوربین phisical  وی ری و رسم آن از طریق کلیک و درگ
2-رفتن به سربرگ و انتخاب گزینه create phisical cam from view با کلید میانبر ctrl+c

 الزاما در صحنه نباید دوربین ایجاد کرد بلکه میتوانید از سایر پروژه ها مانند پروژه های arcproj دوربین های با تنظیمات مناسب را وارد نمایید.

این نکته بسیار مهم در آموزش تری دی مکس می باشد که دقت نمایید از سایر ترفندهای این چنین در انجام پروژه های استفاده نمایید.  

دوربین وی ری از دو قسمت کلی تشکیل شده است :
1-دوربین
2- هدف با نام لاتین target

در زمان رسم دوربین از طریق کلیک و درگ با کلیک دوربین رسم خواهد شد و با درگ ( یعنی رها کردن چپ کلیک ) هدف دوربین رسم خواهد شد.

 در ویو گرفتن بمعنی انتخاب زاویه مناسب برای تهیه رندر باید به فضا و صحنه دقت کنید. برای نمونه در فضا های داخلی بهترین سایز رندر افقی است و بالعکس در صحنه های خارجی حالت عمودی مناسب تر است.

برای انتخاب زاویه دوربین در محیط و اینکه به چه سمتی در صحنه نگاه داشته باشد باید کاربر دارای ذهنیت قوی بوده که مستلزم تجربه کافی است. برای انتخاب بهتر زاویه باید رندر های زیادی ببینید و به زاویه دید دوربین رندر ها دقت کنید تا دید مناسبی را داشته باشید.

در تنظیمات دوربین گزینه های متعددی وجود دارد که در ادامه به بررسی گزینه های پر کاربرد ان میپردازیم.

target : تعیین اینکه دوربین شما دارای هدف باشد و بتواند سمت دید دوربین به راحتی جابجا شود و یا خیر.

 phisical cam > precet : استفاده از حالات پیش فرض برای سایز نگاتیو که هرچه سایز نگاتیو بزرگتر باشد زوم بیشتری خواهید داشت.

focal length :  تعیین فاصله کانونی دوربین

shutter : در این قسمت می توانید سرعت بسته شدن دهانه دیافراگم دوربین وی ری را تعیین نمایید. حال این سرعت میتواند بر حسب ثانیه (second ) باشد و یا زاویه بسته شدن degrees .

exposure >white balance   : از این قسمت می توانید تعیین نمایید طیف رنگی رندرتان گرم باشد و یا سرد(آبی رنگ )
برای انجام این کار می توانید رنگی را تعیین نمایید و در حالت بعد میتوانید با استفاده از دمای ب رحسب کلوین این کار را انجام دهید. به این ترتیب که اگر دما بالاتر باشد طیف رنگی رندر شما گرمتر خواهد شد و بالعکس اگر دما پایینتر باشد طیف سردتر ( آبی تر ) در رندر خواهید داشت.

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.