تازه های v-ray adv 3.40.01 را بشناسید.

در سری مطالب مرتبط با اموزش وی ری سعی داریم تا در این مطلب شما عزیزان با قسمت های تغییر یافته و جدید ورژن v-ray adv 3.40.01 آشنا شوید.

مهمترین تغییرات در قسمت render setup می باشد که بویژه در قسمت image sampler می باشد که با نام antialiasing شناخته می شود .
anti-aliasing قسمتی است که باعث میشود تا در فرآیند رندرینگ و تبدیل رستر ایمیج به وکتور ایمیج لبه های احجام صحنه فرم شکسته شکسته کمتری داشته باشد.

پلاگین وی ری یکی از شناخته شده ترین پلاگین های نرم افزار تری دی مکس می باشد که بویژه در میان کاربران حوزه معماری تری دی مکس طرفداران زیادی دارد. در این ورژن میتوانید انتخاب نمایید که رندرینگ به کمک cpu  انجام پذیرد یا با استفاده از gpu  .همچنین gpu میتواند به کمک cpu امده و باعث افزایش سرعت رندر گردد.
جهت افزایش سرعت رندر بویژه در بخش انیمیشن با کمک تکنولوژی adaptive ray tracing انجام گرفته است.

بعد از نصب پلاگین وی ری میتوانید انرا از مسیر زیر فعال نمایید.

render setup>common>assign renderer>production<vray adv 3.40.01

در این ورژن نقاط دانه دانه رندر خام که اصطلاحا با نام noise شناخته میشوند تا حد نصف بصورت خودکار کاهش میابند.

v-ray rt که مخفف real time بودن یا همان رندر در لحظه می باشد در این ورژن 3.40.01  به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است.

اگر از سربرگ render setup  گزینه  Light cache را بعنوان موتور رندر ثانویه برای محاسبه جهش های فتون های نوری پس از برخورد به احجام انتخاب نمایید خواهید دید که در ورژن ویری  vray adv 3.40.01 سرعت محاسبات تا 10-20 % افزایش یلفته است که اگر این امکان با سخت افزار قوی همراه باشد میتواند رندر های با سرعت بالا برای شما به ارمغان آورد.

رندر پایانی همزمان با رندر المنت ها در محل مورد نظر شما که از قسمت frame buffer قابل تعیین است ، ذخیره خواهد شد.

در قسمت anti-aliasing و قسمت adaptive sampler الگو های محاسباتی جدیدی طراحی شده است تا دیگر نیازی به تعیین subdiv برای نور ها و متریال های وی ری در صحنه باشد و همین امر باعث میشود تا با سرعت بیشتری نمونه برداری و محاسبات برای حذف فرم noise انجام پذیرد.

افزایش دقت محاسبات در بخش ray trace یا همان ردیابی فتون ها است باعث میشود تا لبه احجام در صحنه گردتر به نظر رسیده و کیفیت رندر افزایش یابد. تا جایی که اگر نسخه vray 2.40 را با نسخه vray 3.40 مقایسه کنید خواهید دید که سرعت رندرینگ بیش از 40 % افزایش داشته است.

حالت progressive که بسیار به حالت رندرینگ در لحظه real time شباهت دارد در چند تانیه شمایی کلی از صحنه در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید اصلاحات مورد نظرتان را در بخش متریال دهی (که در مطالب آتی آموزش تری دی مکس بیشتر در موردشان خواهیم نوشت.) و نورپردازی صحنه های معماری انجام دهید و کاربرد بسیار بالای  بویزه در مرحله تست رندرینگ دراد.

 

 

 

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.