امکانات ویری 3.6 برای تری دی مکس

آموزش vray 3.6 برای تری دی مکس

 

سرانجام شرکت chaos group ورژن جدید ویری 3.6 خود را برای تری دی مکس منتشر کرد.

شاید بالاترین تفاوت ویری 3.6 با نسخه های پیش از آن قابلیت vary hybrid است که امکان همکاری CPU و GPU در انجام رندرینگ را برقرار ساخته است که نهایتا باعث تسریع سرعت رندر تا 7 برابر سریعتر خواهد بود.

این پلاگین به دلیل امکانات جامع خود و امکان نصب بر روی سیستم عامل های مختلف مانند Linux.Window.Mac  توانسته تا جای خود را در بین کاربران تری دی مکس و بویژه کاربران زمینه معماری بیش از پیش باز کند.

پلاگین وی ری بر خلاف سایر پلاگین ها ،نیاز به سخت افزار بسیار قوی برای انجام رندر و نصب ندارد و حتی بر روی سخت افزار دارای حداقل نیازمندی های تری دی مکس قابل نصب و اجرا می باشد.

 

امکان دیگر این پلاگین قابلیت  Full light select Render element است که در پست پروداکشن اجازه میدهد تا کاربر کنترل بهتری را بر روی ابزار های کنترلی و رندر داشته باشد.

امکان cryptomatte باعث خواهد شد تا در امکانات دوربین مانند DOF و  Motion blur یک Id matte ایجاد گردد.

Adaptive Light در پروژه هایی که کاربر می بایست جهت نورپزدازی صحنه از منابع نوری زیادی استفاده کند باعث افزایش سرعت رندر خواهد شد.

live vr rendering رندر Vr را برای هدست های HTC ممکن می سازد.

توانایی و دخالت GPU در امر رندرینگ بهبود یلفته است.

در قسمت VRAY PRODUCTION سرعت رندر در لحظه مانند vray RT افزایش می یابد.

presumable Rendering باعث خواهد شد تا اگر در حین روند تهیه رندر به دلایلی این روند قطع شد میتوان آن را مجددا بار دیگر ادامه داد.

Glossy Fresnel باعث بهبود محاسبات مربوط به انعکاس و انکسار یا همان عبور نور در متریال های دارای این خاصیت و طبیعی تر شدن رندر خواهد شد.

MDL material متریال های Nvidia هستند که کاملا مشابه متریال های substance (از map های پیش فرض تری دی مکس ) می توانند به صحنه وارد شوند.

اما یکی دیگر از قابلیت های ویژه پلاگین ویری 3.6در تری دی مکس Vray scene node می باشد که تقریبا مشابه Vray proxy می باشد اما با این تفاوت که میتواند متریال و حجم را با هم نگه دارد  و نیز فایل هایی که با فرمت .vrscene در سایر نرم افزار ها مانند  Revit تهیه شده باشد را در خود رندر کند.

قابلیت  Render Element Precision که میتواند bit-depth را برای هر رندر المنت مستقلا ذخیره نماید.

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.