چگونه با مادیفایر shell در تری دی مکس کار کنیم؟

آموزش مدیفایر shell  در تری دی مکس

 

دستور shell  از دستورات بسیار بسیار پر کاربرد بویژه در مرحله مدلسازی تهیه رندر در تری دی مکس می باشد و به همین خاطر یکی از اساسی ترین مدیفایر ها در آموزش 3d max می باشد.

جهت ایجاد ضخامت به یک سطح یا shape در مدلسازی معماری می توان از مدیفایر shell استفاده نمود و دارای گزینه های متعددی جهت مدیریت حجم ایجاد شده می باشد .

از طریق دو گزینه  Inner amound / outer amound  ضخامتی به سطح رویی یا سطح پشتی می توان اختصاص داد.

segment : تعداد سگمنت مربوط به حجم ساخته شده که هر چه بیشتر باشد ، کیفیت و حجم جسم نیز بیشتر خواهد شد.

inner & outer & edge  override  می توان به ترتیب بر اساس IP ، یک متریال به ضخامت بالایی & ضخامت پایینی و لبه ایجاد شده اختصاص داد که البته برای انجام IP mapping از یک متریال multi sub object باید استفاده گردد.

auto smooth  : می توان به سطوح لبه ایجاد شده بر مبنای یک حد آستانه بر اساس یک زاویه گروه های هموارسازی مشابه اختصاص داد ، که اگر اختلاف زاویه نرمال دو سطح مجاور از این کمتر باشد گروه های هموار سازی مشابهی خواهند داشتبنابر این مرز بین این دو سطح دیده نخواهد شد.و بسیار نرم ، محو و به اصطلاح smooth خواهد بود.

همانطور که ذکر شد یکی از پرکاربردترین دستورات مدلسازی معماری می باشد، لذا در دوره های آموزش تری دی مکس در معماری توجه و تامل کافی را نسبت به آموزش دستور  shell و همچنین دستورات مشابه را به خرج خواهیم داد.

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.