آموزش پست پروداکشن رندر معماری در 3d max

در این مطلب از سری مطالب آموزش 3d max شما عزیزان با نحوه اختصاص جلوه glow یا همان درخشندگی در مورد تصویر منابع نوری در رندر آشنا می شوید.

در محیط های داخلی بسیار اتفاق می افتد که منبع نوری مانند لامپ، هالوژن و یا آباژور در رندر دیده شود .در واقعیت هم اگر به کمک دوربین عکاسی از صحنه عکسی تهیه کنیم می بینیم که به دلیل تمرکز نور در محل منبع نوری پرتو های نوری در کنار منبع نوری بیشتر بوده و اصطلاحا آنجا burn  می شود و جلوه ای ایجاد میگردد به نام glow.

شما کاربران میتوانید جلوه glow را در تری دی مکس و به کمک فعال نمودن قسمت atmospheric & effect در تنظیمات منبع نوری این جلوه را ایجاد نمایید که باعث افزایش زمان رندر خواهد شد و بهتر است به کمک تصاویر glow این کار را انجام دهید .

برای انجام این کار باید در فتوشاپ رندر مورد نظر را باز نموده و تصویر حاوی جلوه glow را مانند تصویر زیر بر روی رندر بیندازید

و سپس از قسمت  blending  mode حالت لایه را روی screen  و یا lighten قرار دهید.

 همچنین می توانید با اختصاص adjustment هایی مانند saturation غلظت رنگ لایه glow را تغییر دهید   که التبه برای انجام این کار باید بعد از اختصاص adjustment آنرا برای لایه اختصاصی نمایید با کمک آیکان  مربوطه در پایین تنظیمات adjustment .
و یا هر adjustment دیگری برای افزایش و یا کاهش روشنایی و کنتراست لایه .

 

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.