آموزش دستور LOFT در تری دی مکس

آموزش دستور loft در تری دی مکس

 

در این مطلب آموزشی در ادامه مطالب پیشین در آموزش تری دی مکس قصد داریم تا با دستور پرکاربرد Loft آشنا شوید.

هر یک از دستورات تری دی مکس در قسمتی از فرآیند مدلسازی معماری کاربرد منحصر بفرد و بی نظیری دارند اما این بدان معنی نیست که برای انجام هر عملیات در مدلینگ تری دی مکس تنها می توان از یک دستور استفاده نمود.

به عبارت دیگر علیرغم وجود راه های متفاوت برای انجام یک عملیات در مدلسازی شما بعنوان کاربر می بایست بهترین راه را انتخاب نمایید.

دستور loft از دسته دستوراتی است که در قسمت های مختلفی از عملیات مدلسازی معماری بویژه مدلینگ کلاسیک و بخصوص نمای رومی کاربرد فراوان دارد.

برای استفاده از دستور loft به ترتیب زیر عمل مینماییم :

1- برای شروع به دو قسمت نیاز داریم ، یک مسیر که از این پس با نام path  می شناسیم و یک ترسیم دو بعدی که با نام  shape بکار میبریم.
برای رسم مسیر می توان از یک arc یا یک circle و یا حتی سایر ترسیمات دو بعدی مانند rectangle استفاده نمود.
برای رسم shape نیز می توان از همین انواع ترسیمات و یا یک چند ضلعی که بر روی یک چلان کشیده شده است استفاده نمود.

2- مسیر را انتخاب می نماییم .

3-از مسیر زیر دستور loft  را اجرا می نماییم.

create>geometry>compound obj> loft

4- روی گزینه get shape کلیک نمایید و  shape را انتخاب نمایید.

5-وارد قسمت skin parameters کلیک نمایید و گزینه optimizeshape را فعال نمایید .

6-از طریق 2 گزینه زیر تعداد سگمنت های طولی و عرضی مسیر و ترسیم دو بعدی ایجاد شده را در حد مناسب تعیین نمایید.

shape step

path step

7- روی نام  loft در استک مادیفایر کلیک نمایید و بعد از باز شدن گزینه shape را انتخاب نمایید.

8- در صحنه کادری دورتادور حجم تازه ایجاد شده رسم نمایید تا محل شروع ایجاد حجم را به شما نشان دهد.

9- با جابجایی گیزمو های حجم و یا دوران آن میتوانیدفرم و شکل حجم ایجاد شده را به فرم مورد نظرتان تغییر دهید.
10-روی گزینه shape در استک مادیفایر کلیک نمایید تا از حالت انتخاب خارج شده و غیر فعال گردد.

 امیدوارم این مطلب برای شما علاقمندان مفید واقع بشود.
موفق و موید باشید.
نظر یادتون نره!!

 

 

 

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.