آموزش رفع مشکل دیده نشدن تکسچر روی سطوح در تری دی مکس

اموزش تری دی مکس در معماری

 

در مطالب آموزش تری دی مکس و آموزش ویری این گروه، هدف مرتفع نمودن برخی از مشکلات شایع در میان کاربران تری دی مکس در زمینه معماری می باشد. در این مطلب آموزشی قصد داریم تا به راه کاری برای رفع یکی از رایج ترین این مشکلات بپردازیم یعنی عدم نمایش تکسچر روی سطوح در تری دی مکس


با توجه به تصاویر پیوست به ترتیب اقدامات زیر را انجام دهید:


1-تصویر را بر روی یک PLANE با کلیک و درگ بیندازید.
2-کلید M را از روی کیبورد فشار دهید تا پنجره متریال ادیتور باز شود.
در این پنجره اولین سربرگ با نام mODE را انتخاب نموده و گزینه COMPACT را انتخاب نمایید.

 

 

3-روی یک گوی در داخل پنجره متریال ادیتور کلیک کنید تا حاشیه آن به رنگ سفید و انتخاب شده در آید. سپس آیکان PICK MATERIAL را به شکل یک قطره چکان انتخاب و روی PLANE ترسیمی در صحنه کلیک کنید تا متریال و تکسچر تصویر مورد نظر شما که بر روی PLANE قرار داده اید به گوی منتقل گردد.

 

4-روی کلید m روبروی قسمت DIFFUSE کلیک نمایید .

 

5-پس از ورود به قسمت تکسچر گزینه use real-world scale را غیر فعال نمایید.

 

6-آیکان SHOW SHADED را با کلیک روی آن فعال نمایید تا تکسچر روی سطح دیده شود.

 

7-در حالی که PLANE انتخاب است وارد سربرگ MODIFY شوید و ازلیست کشویی مادیفایر UVW MAP را انتخاب نمایید تا به جسم اختصاص داده شود.

 

8-در تنظیمات مادیفایر UVW MAP حالت مپ دهی را روی حالت BOX قرار دهید و از پایین همین قسمت تیک گزینه use real-world را نیز غیر فعال نمایید.

 

9- با ابزار ترنسفورم SCALE سایز PLANE را متناسب نمایید.(در نمای TOP انجام دهید.)

تکسچر روی سطح دیده خواهد شد.
موفق و موید باشید.

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.