برای رندرینگ معماری چه سیستم سخت افزاری مناسب است؟

در این مقاله از سری مقالات آموزش وی ریو آموزش تری د ی دی مکس در معماری قصد داریم تا شما عزیزان را با نحوه انتخاب قسمت های متفاوت سخت افزاری مناسب برای انجام رندرینگ در زمینه معماری آشنا کنیم.

برای این منظور ابتدا می بایست ...

1- با قسمت های مختلف سخت افزاری یک سیستم خانگی آشنا شوید.

2- با وظیف و اثر هریک از این قسمت ها آشنا شوید.

3-روابط قسمت ها با یکدیگر را بدانید.

به عنوان قسمت اول در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را با قسمت های مختلف درون کیس های خانگی آشنا کنیم.

 

 mother board:

قسمتی مهم که تقریبا تمام قسمت های اصلی سخت افزار روی ان می نشیند و باید با توجه به ظرفیت آن سایر قسمت ها را تهیه نمود.برای مثال اگر د ردفترچه یا لیست support یک مادر بورد نوشته باشد که حداکثر از cpu i5 پشتیبانی میکند به این معنیست که شما بالاتر از i5 نمیتوانید استفاده نمایید. یعنی اگر قصد تهیه یک سیستم را دارید بع عنوان اولین قسمت باید ابتدای امر مادر بورد را تهیه نمایید و سپس با توجه به ظرفیت آن سایر قسمت ها را مثل cpu و... تهیه نمایید .

پس بطور خلاصه مادربورد قوی امکان پشتیبانی از قسمت های سخت افزاری قوی را میسر می نماید.

CPU

مخفف central processor unit یا همان واحد پردازنده مرکزی که از جهت اهمیت از سایر قسمت ها مهمتر است و هم به لحاظ قیمت نیز نسبت به سایر قسمت ها بالاتر می باشد.

همانطور که از نام cpu بر می آید تمامی محاسبات ،درون این واحد انجام میگیرد.

هر cpu دارای مدل خاصی سوکت است که باید با سوکت مادر بورد یکسانو مشابه باشد تا بتواند روی آن بنشیند برای مثال  LGA1150 و یا  LGA 1151 وامثالهم برای این منظور ابتدا لیست مادر بورد را چک کنید و از نوع سوکت ان مطلع شوید تا CPU با سوکت یکسان با ان را خریداری نمایید.

هر cpu  دارای تعدادی هسته می باشد که انجام محاسبات را بر عهده دارند و انواع متفاوتی دارد که اگر  چیپست ان از نوع intel باشد دارای انواع i3 با سه هسته , i5 با 4 هسته  ,  i7 با 6 هسته می باشد.

اگر از پلاگین وی ری به عنوان موتور رندرینگ استفاده نمایید در حین تهیه رندر مربع هایی برای رندرینگ حرکت میکنند بنام bucket که تعداد ان ها به تعداد هسته های cpu سخت افزار شماست و طبیعتا هر چه تعداد هسته های نرم افزار شما بیشتر باشد تعداد bucket ها نیز بیشتر خواهد بود و رندرینگ سریعتر انجام میشود و زمانی که برای تهیه رندر صرف مینمایید کاهش خواهد یافت.

ram

به عنوان محل ذخیره موقت اطلاعلت در نظر گرفته می شود. در حین مدلسازی معماری در نرم افزار تری دی مکس گاهی اتفاق می افتد که نرم افزار بسته می شود که در 90 % موارد دلیلش کرک بودن نرم افزار می باشد و راه کار مقابله ان این است که مدام از پروزه save گرفته شود ولی در 10 % موارد این اتفاق به دلیل این است که سخت افزار شما رم پایینی دارد و پروژه فعلی شما نیازمند فضای بیشتری جهت ذخیره موقت اطلاعات می باشد.

پس در این موارد می بایست رم خود را افزایش دهید .

در هنگام خرید رم مموری باید به چند نکته دقت داشته باشید

1- باس رم   که انواع متفاوتی دارد مانند باس  1600 . 1800 . 2133  ,... که اگر مادر بورد شما باید این باس را پشتیبانی نماید به همین منظور

 حداقل رم مورد نیاز نرم افزار تری دی مکس 8 گیگ می باشدو اگر قصد دارید تا پروژه های معماری  نیمه سنگین یا سنگین را انجام دهید این مقدار حداقل 16 گیگ می باشد.

2-حجم رم که از  1-2-4-8-16 در بازار وجود دارد و انواع dual آن نیز نسبت به حالت تک رم سرعت محاسباتی بهتری دارد یعنی بجای تهیه یک رم 8 giga میتوانید دو رم 4 giga تهیه نمایید با نام dual تا محاسباتتان سریعتر انجام گردد.

حداقل نیاز تری د یمکس به رم  8  giga می باشد.

FPS :

دکمه 7 را از روی کیبورد فشار دهید تا در گوشه سمت چپ بالای پنجره های دید مقدار FPS را ملاحظه کنید .FPS مخفف FRAME PER SECOND می باشد که به این معنیست که در هر ثانیه چند فریم در پنجره های دید برای شما نمایش داده شود. زمانیکه این مقدار به زیر 10 فریم برسد دیگر حرکت در پنجره های دید برای شما کند شده و چابکی لازم حرکتی را در صحنه از دست میدهید و این کندی گاهی باعث عدم امکان ادامه پروزه خواهد شد. بر همین اساس با توجه به سنگینی صحنه های معماری در تری دی مکس اقدام به تهیه رم مناسب نمایید .

برند های متفاوتی از رم مموری در بازار وجود دارد که بهترین انواع آن عبارتست از : Kingstone و  geil و adata

vga :

کارت گرافیک را از انواع asus  تهیه کنید و در لیست  support مادربورد نگاه کنید تا از آن پشتیبانی کند تا قابل استفاده باشد.

power :

بهترین برند پاور سخت افزار green می باشد و تنها فاکتوری که در مورد ان باید رعایت نمایید این است که قدرت آن چند وات باشد و برای این امر نیز باید ولتاژ مورد نیاز تمامی اجزای سخت افزاری را محاسبه نمایید و در آخر کمی بیشتر از مجموع ولتاژ های محاسباتی پاور خود راتهیه نمایید.

سایر قسمت هامانند فن باید به تعداد کافی درکیس باشد تا تهویه مناسب فضای داخل کیس مانع داغ کردن قسمت های سخت افزاری شود .

از خمیر سیلیکون برای نصب فن روی cpu استفاده نمایید و برای انجام آن کافیست روی سطح cpu را پاک نمایید وسپس مثل خمیر دندان ، خمیر سیلیکون را دقیقا در وسط سطح cpu ریخته و سپس فن را روی ان قرار دهید تا پهن شود و با فشاری که به فن می آورید روی ان پخش شود تا تقریبا همه جای cpu را بگیرد. دقت کنید که این کار را تنها یکبار می توانید انجام دهید و اگر فن را از روی cpu جدا کنید بهتر است مجددا روی آن را پاک کرده و از خمیر جدیدی برای آن استفاده نمایید چرا که هوا بین cpu و فن نفوذ کرده و خمیر سیلیکون دیگر به شکل قبل قادر به انتقال تمام حرارت cpu به فن نیست و این داغ کردن در طولانی مدت عمر cpu شما را کاهش میدهد و یکبار و با دقت اینکار را انجام دهید.

 سایر قسمت ها مانند Dvd writer و نوع کیس و ... بر حسب سلیقه قابل تهیه می باشد.

در مطلب های بعدی سخت افزار های مناسب با چینش های بهینه برای رندرینگ معماری در تری دی مسک را با ذکر مدل و برند خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم نمود.

موفق و موید باشید.

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.