با دستور fillet و chamfer در تری دی مکس آشنا شوید.

برای انجام مدلینگ معماری در 3d max کاربران باید از مادیفایر های مختلفی استفاده نمایند که در این بین برخی نسبت به سایر مادیفایرها کاربرد بیشتری دارند. مانند مادیفایر fillet و  مادیفایر chamfer

در این مطلب از سری مطالب آموزش 3d max شما علاقمندان با اثر اختصاص مادیفایر chamfer و fillet آشنا خواهید شد.

همانطور که در مطلب قبل جهت آموزش مادیفایر edit poly گفته شد، هر حجم و یا ترسیم دو بعدی از زیر قسمت هایی تشکیل شده است که یکی از پرکاربردترین این زیر قسمت ها edge می باشد و به طور خلاصه به کمک این دو مادیفایر می توان به ترتیب یک یا چند لبه را پخ و یا گرد نمود.

آموزش مادیفایر chamfer به این ترتیب است که ...

1-ابتدا یک editable poly به حجم مربوطه اختصاص دهید.

2- لبه مورد نظر را روی سطح جسم انتخاب نمایید.

3-به سربرگ مادیفایر رفته و مادیفایر chamfer را پیدا کرده و با دو بار کلیک روی نام آن می توانید آنرا به حجم اختصاص دهید

4-با تغییر پارامتر amound می توانید مقدار پخ شدگی را افزایش دهید و نیز به کمک گزینه segment می توانید تعداد سگمنت های لبه داخلی را افزایش دهید.

 

آموزش مادیفایر fillet :

1- ترسیم دو بعدی مورد نظر را انتخاب نمایید .

2-یک editable spline را اختصاص دهید.

3- از گزینه های داخل edit spline گزینه fillet را انتخاب نمایید.

دقت داشته باشید دستورات Fillet و  chamfer را به دو صورت می توان به حجم ها و یا ترسیمات دو بعدی اختصاص دهید.

روش اول استفاده از مادیفایر مربوطه که از سربرگ مادیفایر می توان بصورت های گفته شده در بالا به حجم مربوطه اختصاص داد و روش دوم به این ترتیب است که یک editable به حجم و یا ترسیم دوبعدی اختصاص می دهید و با انتخاب زیر قسمت مربوطه مانند زیر قسمت edge در editable poly و یا segment در editable spline به قسمت مربوط به fillet و chamfer بروید و دستور را در مورد زیر قسمت مربوطه فعال نمایید.

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.