برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

0921-710-1700


سیستم مختصات در تری دی مکس

سیستم مختصات در تری دی مکس

در آموزش 3d max معرفی سیستم مختصات تری دی مکس به دلیل کاربرد بالای آن یکی از مباحث اصلی آموزش است که در این مطلب قصد داریم با مفهوم و انواع مختلف آن آشنا شوید.

view : در این حالت که بهترین و طبیعی ترین قدم است محور x ، y ، z  به ترتیب طول و عرض و ارتفاع را تعیین میکند و محور z  ها به سمت بالاست.

screen : محور z در جهت زاویه دید شماست و با حرکت در صحنه همچنان جهت محور ها تغییر میکند تا همیشه به سمت دید شما باشد.

world : در این حالت هم مشابه حالت view محور z همیشه رو به بالاست.

local : مطابق با چرخش جسم محور ها هم خواهند چرخیدو خود را با محو رچرخیده شده هماهنگ میکند.

pick : فرض کنید در صحنه یک teapot داریم که نقطه ثقلش را چرخانده ایم و در حالت local هم محور های مختصات به فرم مورد نظر نشان داده نمیشوند اگر نقطه ثقل قوری مورد نظر را بخواهیم به نقطه ثقل جسم دیگری ( که دارای گیزموهای با جهات دلخواه ما است.) منتقل کنیم از این دستور استفاده خواهیم نمود.

سایر انواع در زمینه معماری کم کاربردند لذا از توضیح آنها صرف نظر میکنیم.

دوربین یا منبع نوری و کلا هر موردی در محیط تری دی مکس همانطور که پیش از این نیز گفته شد دارای نقطه ثقل و یک مختصات به لحاظ مکانی است که مثلا از 0 و 0  مختصات در راستای محور x  در اندازه 50 واحد فاصله دارد و یا در راستای محور y  در حد مثلا 20 واحد.

بر همین اساس از قسمت پایین پنجره های دید می توان سه مستطیل را دید که مختصات آبجکت انتخاب شده را در راستایدسه محور نسبت به 0 و 0 مختصات نشان می دهند که برای تغییر موقعیت آبجکت یک راه نیز استفاده از این قسمت و تغییر اندازه های آن است البته با کمک کلید F12 و استفاده از  transform type in دقیقتر می توان جابجایی را انچام داد.

 

 

برچسب ها: وی ریتری دی مکسپلاگین وی ریاحجام در تری دی مکسمدلسازی معماریآموزش تری دی مکسآموزش وی ریاموزش وی ریاموزش تری یدی مکسآموزش ویریاموزش ویریتدریس خصوصی تری دی مکستدریس خصوصی تری دیمکسپلاگین ویریآموزش پلاگین ویرینور های پلاگین ویرینور های پلاگین وی ریمدلینگ معماریمدلسازی معماری در تری دی مکسمدلینگ معماری در تری دیمکسمپ و متریال ها در تری دی مکسساخت متریال در وی ریساخت متریال در تری دی مکسبافت دهی در ویریبافت دهی در وی ریبافت دهی در تری دی مکسپست پروداکشن معماری در فتوشاپپست پروداکت معماریآموزش پست پروداکشن معماریآموزش تنظیمات رندرینگرندر ستاپ در تری دی مکسموتور رندر وی ریمپ دهی در تری دی مکسنورپردازی در وی رینورپردازی در ویریآموزش نورپردازی در ویریآموزش نورپردازی در وی ریروش های نور پردازی در وی ریآموزش نور پردازی در تری دی مکسادیت پالی در تری دیمکسمودیفایر ها در تری دی مکسمدیفایر ها در تری دی مکساموزش مودیفایر ها در تری دی مکسآموزش مدیفایر ها در تری دی مکسآموزش مدیفایر های تری دی مکسآموزش مدیفایر symmetry
دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.