آموزش رندرینگ دسته ای در تری دی مکس

آموزش batch render در تری دی مکس

 

گاهی پیش می آید که نیاز است در یک صحنه چندین رندر در نماهای متفاوت و با دوربین های متفاوت ، به نام متفاوت ذخیره گردد و یا زمان کافی در اختیار نداریم تا صبر کنیم تا یک رندر تمام شود و بعد به سراغ رندر بعدی برویم وآن را ذخیره کنیم.

می توان نوار ابزار تری دی مکس را به نوعی اصطلاحا کوک نمود که بعد از اتمام رندر اول سراغ رندر دوم رود و به همین ترتیب تا اخرین رندر ادامه دهد.

به این منظور باید از سربرگ Render و  گزینه batch render را انتخاب نمایید تا پنجره مربوطه برای شما باز گردد.

از قسمت Add می توانید یک زاویه دید ایجاد نمایید . که می توان نام ، محل ذخیره سازی ، نوع دوربین و فرم ذخیره ای صحنه و حتی حالت پیش فرض رندر صحنه را از قسمت های output path  تعیین نمود .

در آموزش 3d max و نیز آموزش vray گاهی پیش می آید از بنایی یا محیط داخلی یک انیمیشن تهیه گردد و برای این منظور گزینه

override preset را فعال و با کمک گزینه های start frame  و end frame فریم اول و آخر را برای ذخیره تعیین نمود که برای مثال از فریم 1 تا 50 به ترتیب  ذخیره گروه البته در انیمیشن معماری بهتر است از قسمت  ram plyer جهت ساخت انیمیشن معماری استفاده نمود.

البته قبل از استفاده از ram player فریم رندر ها در کنار هم ذخیره شده اند و با استفاده از ram player انها ار به صورت یک انیمیشن در می آوریم که هر چه تعداد فریم ها در ثانیه FPS بیشتر باشد ، حرکت نرم تر خواهد بود. FPS مناسب برای روان بودن حرکت حداقل 25 فریم در هر ثانیه است .
در دوره آموزش 3d max با نحوه ایجاد انیمیشن در معماری ییشتر آشنا خواهید شد،  بر خلاف انیمیشن کاراکتر و کارتونی که دوربین و احجام هر دو متحرک اند ، در مورد انیمیشن معماری دوریبن متحرک و بنا ثابت است لذا تنها کافیست تا یک مسیر رابرای حرکت دوربین تعریف کرده و دوربین را روی ان با استفاده از گزینه های path constraint مقید نماییم و سپس دوربین را انیمیت کنیم تا روی مسیر ، حول بنا بچرخد.

دسته ها: مطالب آموزشی

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.